Algemene Voorwaarden

Ruilen en retourneren gaat volgens de wettelijke bepalingen in de Wet Koop op Afstand.

* In de Wet Koop op Afstand staat onder andere dat een bestelling via internet gedaan en per post verzonden binnen 14 werkdagen na ontvangst zonder opgaaf van reden geruild of geretourneerd mag worden. De exacte tekst van de wet is onder andere te vinden op rijksoverheid.nl of consuwijzer.nl. Houdt u a.u.b wel rekening met onderstaande spelregels:

Ruilen – Retourneren

Bij ruiling en retour zijn de verzendkosten van de retourzending voor eigen rekening. U bent verantwoordelijk voor het feit dat de ruiling of retour ook echt bij ons aankomt, bewaar daarom altijd de bewijzen zoals track and trace nummer e.d. Bij een retour worden de verzendkosten bij de finale afrekening verrekend. Instructies voor ruilen en retourneren zijn bij de bestelling bijgesloten.

Let op: modellen die uit de collectie gaan en sterk zijn afgeprijsd kunnen niet geretourneerd worden! Indien onbeschadigd kunnen ze wel geruild worden voor een ander model.

Let op: gewijzigde retourprocedure!

Voor het overzichtelijk houden van de binnenkomende retourzendingen werken we vanaf heden met unieke retournummers. Dit is niet alleen voor ons overzichtelijker maar ook makkelijker voor jou als klant. Wil je je bestelling dus ruilen of retourneren? Vraag dan eerst vooraf een retournummer aan. Is een retour niet vooraf aangemeld? Dan kunnen we je retour helaas niet in behandeling nemen en zal je retour niet verwerkt worden.

Ruilen en retourneren gaat conform de wettelijke bepalingen zoals vermeld in de Wet Koop op Afstand. Retourneert u een artikel binnen 14 dagen dan heeft u recht op geld retour zoals aangegeven in de Wet Koop op Afstand. Na de 14 dagen heeft u nog steeds recht op retour maar zal het bedrag worden omgezet in een shop tegoed welke u op de site kunt besteden. Ruilen binnen 100 dagen mag ook. Hou er rekening mee dat retour gezonden artikelen altijd nieuw en ongebruikt moeten zijn, verzonden in de originele verpakking.

Let op: de klant is verantwoordelijk dat het retour pakket met daarin je bestelling ons ook daadwerkelijk bereikt op ons vestigingsadres. Stuur daarom je zending NIET naar een servicepunt en bewaar ALTIJD de tracking code van je vervoerder!

Verzendkosten

Door akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden gaat u akkoord met de verzend- en retourkosten zoals deze op de site staan vermeld. Deze vindt u onder het kopje info en klantenservice. Hieronder staan de verzendkosten en kosten voor een retour duidelijk vermeld op basis van het bestelbedrag en het land van bestemming. Moet een bestelling twee keer verzenden worden omdat een pakket bijvoorbeeld de eerste keer niet is opgehaald op een servicepunt? Dan betaald u voor de tweede verzending de standaard verzendkosten, de tweede zending is dus niet gratis.

Kosten wijze van betaling

Door akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden gaat u akkoord met de eventuele kosten die in rekening kunnen worden gebracht voor een betaling, afhankelijk van de keuze hoe u wilt betalen. Wettelijk is geregeld dat de kosten voor betalingen gedaan via standaard overboeking niet mogen worden doorbelast. Deze wijze van betalen bieden wij dan zonder extra kosten aan, ook iDeal is zonder extra kosten. Een uitzondering is er voor betaal services als bijvoorbeeld gebruik van credit cards en PayPal (indirecte credit card betaling), hiervan mogen de kosten wel worden doorberekend. Door de hoge kosten die deze wijze van betalen met zich mee brengen moeten wij deze kosten helaas (gedeeltelijk) doorberekenen aan de klant. Eventuele extra betaalkosten zijn definitief en worden niet retour gestort bij een annulering.

Beschadigingen / fabricage fouten

Al onze schoenen en laarzen komen van eerste klas fabrikanten en zijn reeds vele malen gecheckt, het kan echter altijd voorkomen dat er toch een fabricage fout in de schoen of laars zit die niet is opgemerkt. Meldt dit dan z.s.m. na ontvangst en draag de schoen of laars niet! Hiermee vervalt het recht op retour. Wij nemen dan gelijk contact met u op.

Wij geven nadrukkelijk geen garantie op gedragen paren!

Maatvoering

Onze schoenen en laarzen komen soms ook uit landen met een andere maatvoering als onze bekende Europese maatvoering. Tevens is bij ons bekend hoe bepaalde modellen vallen, ruim of juist erg krap. Met zorg en ervaring zorgen we dat u de best passende maat krijgt, beperkt afwijkende maatvoering is dus mogelijk en het kan zijn dat de maat op de doos daarom niet altijd overeenkomt met de opgegeven maat. Dit komt omdat wij dan al rekening hebben gehouden met de maatvoering. Dit is voornamelijk het geval bij de grotere maten.

Eigendomsvoorbehoud

Leveringen blijven het eigendom van Letra Shoes tot het factuur bedrag is voldaan. Alle verkopen geschieden alleen onder vooruitbetaling of rembours, indien er als uitzondering toch onder factuur is verkocht dient de nota binnen 7 dagen te worden voldaan. Indien er extra kosten gemaakt moeten worden zijn alle bijkomende kosten alsook alle kosten voor incasso voor rekening van de klant.

Orders afhalen

Orders die worden afgehaald kunnen door de klant ter plekke worden gepast/bekeken en vallen dus niet onder de wet koop op afstand.

(Vervolg) schade / (onjuist)gebruik

De klant is zelf verantwoordelijk voor een juist en verantwoordelijk gebruik van de verkochte goederen. Wij als verkopende partij zijn in zijn geheel niet aansprakelijk voor welke (vervolg) schade dan ook veroorzaakt door welk (onjuist) gebruik dan ook van de aan de koper verkochte goederen, zowel materieel als emotioneel.

Hoge hakken zijn bedoelt als show object. Wij zijn niet aansprakelijk voor welke (vervolg) schade dan ook veroorzaakt door het (onjuist) gebruik of het lopen op hoge hakken.

Beeldmateriaal / website

Op alle beeldmateriaal en de website is copyright van toepassing, niets van de website, de afbeeldingen en/of de tekst en/of de naam Letra (shoes) mag zonder toestemming van Letra worden gebruikt, verkocht e.d.

Recht

Op al onze transacties is alleen het Nederlands recht van toepassing.

Fraude

Zoals er winkeldiefstal is, is er tegenwoordig helaas ook fraude met bijvoorbeeld betalingen, creditcards of vermiste (retour)pakjes. Indien we hiermee geconfronteerd worden doen we altijd aangifte bij de politie.

Acties

Regelmatig zijn er promotie acties van toepassing die op de site kenbaar worden gemaakt. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een kortingspercentage op de gehele collectie of bepaalde categorieën of bijvoorbeeld “4 bestellen, 3 betalen”. Voor al deze acties geldt dat deze niet gestapeld kunnen worden en dat de acties zonder opgaaf van reden en/of aankondiging kunnen worden gestaakt. Er kunnen nadrukkelijk geen rechten rechten worden ontleend aan lopende acties en acties vervallen automatisch bij ruilingen en/of retourneringen. Tevens geven acties nooit recht op een geldbedrag en/of vergoeding. Voor alle acties geldt tevens op = op : is een bepaald artikel niet meer leverbaar dan vervalt de actie op dit artikel eveneens en is deze niet geldig voor een ander artikel.

Voorbehoud

Door toegenomen onzekerheid op het gebied van bijvoorbeeld handels(import)tarieven en/of calamiteiten zoals het uitbreken van het Corona virus kunnen tarieven zeer snel en drastisch wijzigen. Wij houden daarom als onderdeel van onze algemene voorwaarden zeer nadrukkelijk het voorbehoud om bestaande aankopen te annuleren ofwel een prijsverhoging door te berekenen als de kosten stijgen. Houdt u dus aub rekening met het feit dat uw order in een dergelijk (uitzonderlijk) geval zonder opgaaf van reden kan worden ontbonden!