Corona

Het zal niemand meer ontgaan zijn dat het Corona virus het land in zijn greep heeft. Het virus zal een grote impact krijgen op ons dagelijks leven. In principe hebben online winkels nu nog geen last van de huidige situatie maar dat kan uiteraard veranderen. Wij bekijken de situatie per dag en zullen de info op deze pagina zo actueel mogelijk houden. Voor nu hebben we even de meest gestelde vragen op een rij gezet:

Gaan de leveringen van Pleaser in Amerika aan jullie gewoon door?

Op dit moment is er nog geen onderbreking in de aanvoer van Pleaser schoenen en laarzen vanuit de VS. Er is een stop op het vliegverkeer vanuit de VS voor personen maar niet voor goederen. Wel kan het zo zijn dat vlucht schema’s worden aangepast en dat leveringen er iets langer over gaan doen maar dat is nu nog niet het geval.

UPDATE: de staat California is tot 31 maart in lock down en alle bedrijven zijn gesloten, dit geldt ook voor Pleaser. Wij volgen de situatie nauwlettend en laten via de updates weten als er een verandering in de situatie is.

UPDATE: de sluiting van alle niet vitale bedrijven in de staat Californië is verlengd, een einddatum is niet gecommuniceerd en daarom nog onbekend.

Kunnen jullie bestellingen nog gewoon opsturen met de post?

Ook hier is het antwoord dat er nu nog geen onderbrekingen zijn in de bezorging. Wel zou het zo kunnen zijn dat het iets langer kan duren als normaal bijvoorbeeld door zieke bezorgers maar op dit moment zijn daar nog geen aanwijzingen voor.

Werken jullie door als er een lock down van kracht wordt?

Mocht er besloten worden vanuit de regering dat er alleen nog maar vanuit huis gewerkt kan worden dan heeft dat op ons geen effect: wij kunnen zonder problemen vanuit huis werken. Alleen als er een verbod komt op naar buiten gaan zal dat de gang van zaken negatief beïnvloeden. We kunnen de pakketten dan niet meer naar het postkantoor brengen voor distributie. Zo’n maatregel zou het hele land plat leggen voor een bepaalde periode.

Wat doen jullie om besmetting tegen te gaan?

In principe kan een besmetting alleen van mens op mens worden overgedragen, een besmetting via goederen is dus niet mogelijk en levert dus ook geen gevaar op. Wij hebben dus geen aanvullende maatregelen op dit moment omdat er bij online levering geen fysiek contact is. Uiteraard kan je zelf wel het nodige doen bij ontvangst van je bestelling. Bijvoorbeeld door de bezorger het pakket neer te laten zetten en het pakket niet rechtstreeks uit de handen van de bezorgen over te nemen.

Hoe zit het met mijn lopende order?

Lopende orders worden zoals hierboven geschetst gewoon afgehandeld, er zijn nu nog geen belemmeringen.

De belangrijkste maatregel van onze zijde tot nu is dat wij, indien er gekozen is voor een servicepunt, vanaf heden proberen alleen nog supermarkten als servicepunt te selecteren. Dit doen we omdat in andere landen gewone winkels zijn gesloten, alleen supermarkten blijven gegarandeerd open.

We proberen de dagelijkse gang van zaken op orde te houden maar vragen uw begrip indien bestellingen onverhoopt vertraging op gaan lopen. Het indammen van het virus heeft de grootste prioriteit: Uw veiligheid en gezondheid staat in deze voorop.

We danken u voor uw begrip!